Khamis, 30 Julai 2009

Selepas 1 Minggu....

Jumaat yg indah 24 Julai 2009 lebih kurang pkl 10.30pg aku bertolak ke Kota Bharu untuk berkursus...perjalanan membosankan juga...maklumlah drive sorang2...Aku singgah di Gua Musang jumpa member lama. Sempat makan tengahari kat sana. Borak2 dan solat aku bertolak dari gua musang jam 4.45ptg. Alhamdulillah...sampai juga di rumah sahabat yg sekian lama tak kutemui..

26 Julai akhirnya aku mendaftar...huh..hari ni jadi student balik..seronok gak..lepas sekejap dari memikirkan kerja2 di sekolah. Aku sampai lebih kurang pkl 9pg...Masa tu ada 8 org yg dah mendaftar masuk aku 9 org...Sampai2 jer lecturer tu bgtau kita tunggu lagi lah kalau cukup 10 org baru boleh buka kelas.....Alamak...kalau tak cukup macamana?? kena balik KL semula ke???
Akhirnya pkl 10.30 pg jumlah kami 12 org.....yes!!!

Hari pertama mcm biasalah...taklimat, taklimat dan taklimat....kami bersurai lebih kurang pukul 1.15tghari.... Esok masuk kelas 7.45pg...emmm agak2 boleh sampai ke ni??? jarak ke maktab lebih kurang 40km.....

Hari kedua sekadar borak2 dan berkenalan jer....bosan gak.....sampai 1.15tgh kami balik.....

Hari ketiga.....aku keluar rumah seawal 6.50pg....separuh jalan tetiba jam....Adoi....mcm kat KL jugak ni....alamatnya aku sampai lewat......rupanye accident.....no wonder la jam....unser vs wira aeroback....tgk keadaan wira tu teruk...tp tak heran kalau aku tgk cara pemandu2 kat sini drive.....
Sampai2 kat kelas member2 duk borak2 juga.......
Rabu....
Lecturer dah masuk kelas......Fuh...dapat 1 assigment....Ahli kelas makin hari makin bertambah...hingga hari khamis jumlah kami dah 19 0rg.....ramai juga yg berminat ttg ilmu pendidikan khas ni "rupanye....." Tp yg ramainye guru2 yg mengajar di luar kelantan atau luar kota bharu....tp tinggal di kota bharu....Adakah kerana minat atau..sb nak balik kampung???? hanya mereka yg boleh menjawab....

Akhirnya sedar tak sedar dah seminggu aku menghabiskan waktu di tempat baru....budu dan tempoyak dah makan tapi nasi kerabu belum berkesempatan.....Doakan aku untuk 13 minggu lagi......

1 ulasan: